Servicecontracten (SLA’s)

Het waarborgen van de continuïteit van een ICT-systeem en daarmee van de investering in PB-software. Dat  bieden de onderhouds- en servicecontracten van PieterBas Automatisering. Met deze SLA’s hebben bedrijven de garantie dat storingen snel worden verholpen en dat klanten updates krijgen waardoor de PB-software aan de laatste eisen blijft voldoen, ook als wet- en regelgeving verandert.

Deze servicecontracten van PieterBas voorzien standaard in:

  1. Gegarandeerd snelle oplossing van storingen door de helpdesk
  2. Een gegarandeerde hersteltijd in plaats van alleen een responstijdverplichting
  3. Service en ondersteuning door middel van remote service
  4. Updates én upgrades waardoor de PieterBas-software altijd aan de laatste eisen voldoet
  5. Gegarandeerde inruil op basis van nieuwwaarde
  6. Opsporing en herstelling van gebreken in de software

De servicecontracten van PieterBas onderscheiden zich op een belangrijk punt van standaard SLA’s: ze garanderen een responstijd van vier uur en een hersteltijd van acht uur. In vrijwel alle ICT-onderhoudscontracten zijn alleen voorwaarden over de responstijd vastgelegd. Een bedrijf heeft dan geen garanties over de tijd die het mag kosten om de storing op te lossen.

Helpdesk: de klant centraal
De helpdesk van PieterBas Automatisering is er op ingericht dat de toegezegd respons- en hersteltijden daadwerkelijk worden gehaald. Klanten met een vraag, probleem of storing worden door de helpdesk snel en goed weer op weg PieterBas Automatisering updates upgrades servicecontracten SLA'sgeholpen. Behalve dat de helpdeskmedewerkers zelf problemen oplossen, zijn er drie gespecialiseerde oplosgroepen: consultants, programmeurs en systeemengineers. Zij helpen bij inhoudelijk complexe vraagstukken of bij problemen met de software of de ICT-infrastructuur.

Ook maatwerk mee in updates
PieterBas Automatisering heeft de afgelopen 25 jaar naam gemaakt met verrassend complete standaard Windows-software voor de afval- en reinigingsbranche. Elke nieuwe ontwikkeling wordt steeds razendsnel opgepikt en vertaald naar nieuwe modules of functionaliteiten die in de vorm van updates beschikbaar komen.

En ook hierin zijn de onderhoudscontracten van PieterBas onderscheidend: bedrijven met een onderhoudscontract krijgen altijd gratis updates, ook als er bij hen maatwerk is verricht. Dit maatwerk wordt gratis gecontroleerd én aangepast aan de updates van de standaard PieterBas-software.

Daardoor is de PB-Software continu bij de tijd en blijft het praktisch toepasbaar binnen elk bedrijf. Ook bij nieuwe wet- en regelgeving wordt dit meteen in het systeem doorgevoerd, klanten hoeven zich daar geen zorgen om te maken. PieterBas past op eigen initiatief de software aan, ook het maatwerk, en levert deze uit aan haar klanten.

Inruil op basis van nieuwwaarde
Met de onderhoudscontracten kunnen klanten hun PieterBas-software altijd inruilen tegen de oorspronkelijke nieuwwaarde. Bijvoorbeeld bij een upgrade van een kleinere Express- naar een grotere C/S-versie, bij vervanging van een oude generatie PieterBas-software door de nieuwste versie of wanneer een bedrijf overstapt van PB-Balance op PB-Transport.

Hierdoor zijn onze klanten ervan verzekerd dat ze nooit een ‘verkeerde beslissing’ nemen, waardoor desinvesteringen ontstaan. Immers wanneer je door wat voor ‘n reden dan ook wilt overstappen op een ander pakket van PieterBas, geven we de oorspronkelijke investering gewoon terug!