Update support engineer Remon Boelen: ‘brug slaan tussen klant en techniek’

Update support engineer Remon Boelen PieterBas Automatisering standaard afvalsoftware afvalindustrie

Een brug slaan tussen de klant en de techniek. Zo omschrijft Remon Boelen zijn nieuwe functie als update support engineer bij PieterBas Automatisering. De zes jaar daarvoor werkte hij samen met zijn collega’s Natasja Verheijen en Mariska Scheurich op de helpdesk van het in standaard afvalsoftware gespecialiseerde bedrijf. ‘Mijn nieuwe job is een mooie promotie, zegt hij in een interview met het PieterBas-blog. ‘Mijn werk zit tussen de helpdesk en de consultants in. Ik heb nu meer met techniek te maken en doe vooral updates van de software bij klanten. Daarbij kan ik mijn helpdesk-ervaring goed gebruiken. Gaat er onverhoopt iets mis, dan heb ik het snel opgelost.’

>> Foto: Update support engineer Remon Boelen: ‘mijn nieuwe functie is een logische vervolgstap. In mijn oude functie als helpdeskmedewerker ondersteunde ik de technisch consultants ook al, bijvoorbeeld bij weegbrugconfiguraties.

Logische vervolgstap

Medio vorig jaar stapte Remon intern over om aan de slag te gaan als update support engineer. Na zes jaar dagelijks klanten te woord te hebben gestaan, staat de techniek nu centraal. ‘Het draaien van updates is maar een van mijn taken. Ook installeer ik de PieterBas-software bij nieuwe klanten. Behalve dat verzorg ik ook migraties van klanten die bijvoorbeeld overstappen naar PB-Transport Express’, vertelt Remon. ‘Voorheen werden de updates door de ontwikkelaars gedaan en een collega. Door de groei van PieterBas, werd dat voor hen te veel werk en is mij gevraagd dat voor mijn rekening te nemen.’ Remon hoefde er niet lang over na te denken of hij ja zou zeggen. ‘Ik zit nu wat dichter tegen de techniek aan. Dat past bij mij en wilde ik ook graag. Het is een logische vervolgstap. In mijn oude functie als helpdeskmedewerker ondersteunde ik de technisch consultants ook al, bijvoorbeeld bij de configuratie van weegbruggen. Nu doe ik meer dan dat. Niet alleen updates en migraties bij klanten, maar ik schrijf ook scripts om updates te automatiseren. Updates gaan daardoor sneller en er worden minder fouten gemaakt. Mede daardoor dragen scripts bij het het optimaliseren van het updateproces en dat geeft mij elke keer weer voldoening.’

Elke dag met plezier naar mijn werk

Interessant en elke dag weer een uitdaging, omschrijft Remon zijn nieuwe functie waarin hij zich als een vis in het water voelt. ‘Ik ben bezig met techniek. Maar omdat ik ook één dag per week op de helpdesk zit, heb ik nog steeds contact met klanten. Dat vind ik het leuke aan mijn werk. Ik ben mensen graag van dienst. Ik ben nu eenmaal een helper en een ondersteuner. Dat zit in mijn aard. Mijn grootste voldoening is het up-to-date houden van de software. Als klanten met de laatste versie van de PieterBas-software werken, kunnen ze het maximale er uit halen. Voorbeelden zijn orders onderweg met een tablet afhandelen, onbemand wegen met de WeegApp of digitaal factureren. Ze profiteren daardoor van de voordelen, zoals efficiënter werken en kosten besparen. Ik ben blij en trots dat ik daar mijn bescheiden bijdrage aan mag leveren. Daarin zit ook de uitdaging van mijn werk. In de combinatie van techniek – de updates, migraties en scripts – en mijn klantcontact op de helpdesk. Bovendien krijg ik de vrijheid om zelfstandig te werken en is de sfeer bij PieterBas altijd heel gezellig. Mede daardoor doe ik mijn werk altijd met heel veel plezier. Elke dag weer.’

Meer weten?

Wilt u meer weten over de PieterBas-software? Kijk dan op de pagina ‘Wat leveren wij?’ of neem contact op met Bart Punselie: telefoon: (024) 3585820 of e-mail; bpunselie@pieterbas.nl

Of volg PieterBas op TwitterFacebook of LinkedIn en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *