Niet meer bij LMA inloggen met certificaat

Bedrijven kunnen na 17 juni van dit jaar geen gebruik meer maken van hun certificaat om in te loggen bij het LMA. Na die datum kan er alleen nog maar worden ingelogd met eHerkenning.

Bedrijven die nog geen eHerkenning hebben, krijgen het advies dat snel te regelen. Het aanschaffen van een eHerkenningsmiddel en aanvragen van een eHerkenning account kan een paar weken duren, meldt de LMA-website.

Inloggen met eHerkenning
Alle gebruikers van AMICE moeten vanaf 17 juni via eHerkenning inloggen. Ook gebruikers die melden met meldsoftware anders dan AMICE moeten een eHerkenningsmiddel en een gebruikersaccount met eHerkenning hebben. Om er zeker van te zijn dat alles goed werkt, moeten ze met dat account voor 17 juni 2015 minimaal een keer hebben ingelogd op AMICE.

Daarvoor is een eHerkenningsmiddel nodig van niveau 2+ of hoger en een machtiging van het LMA voor de dienst ‘Toegang tot meldsysteem AMICE’. Via deze site kan een eHerkenningsmiddel worden aangevraagd. 

Niet nodig voor PieterBas-gebruikers
PieterBas-gebruikers die met de PB-software aan het LMA willen melden of een bedrijfsnummer willen opvragen, hebben hiervoor geen eHerkenning nodig. Wel moet met eHerkenning eenmalig worden ingelogd op de site van het LMA  om te koppelen aan het certificaat. Een (nieuw) certificaat kan met eHerkenning worden aangevraagd via de webportal van het LMA. Voor elke gebruiker is een apart certificaat nodig. Bij BOOM-meldingen is eHerkenning niet nodig.

Meer weten?
Kijk dan o
p de LMA-website of op de pagina met veel gestelde vragen. Voor vragen over het melden met de PieterBas-software of andere vragen kunt u contact opnemen met de helpdesk, telefoon: (024) 3570474 of e-mail: helpdesk@pieterbas.nl

Video: eHerkenning is DigiD voor bedrijven

Inhoud niet beschikbaar.
Accepteer cookies door op Accepteren in de banner te klikken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *